Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vårdguiden desinformerar vidare

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Visa
Clear All
new posts

• Vårdguiden desinformerar vidare

Jag skrev tidigare om Vårdguidens relativiseringsbluff, som handlar om hur livsfarliga biverkningar av biomediciner förringas. Nu är Vårdguiden i farten med detta igen, i nummer 2 anno 2020.

Click image for larger version  Name:	Vårdguiden-nr-2-2020-s-25.jpg Views:	0 Size:	90.1 KB ID:	1221

Ja,de positiva erfarenheterna kanske "överväger" så länge patienten inte dör i t.ex. covid-19.

Click image for larger version  Name:	Vårdguiden-nr-2-2020-s-25-hela.jpg Views:	0 Size:	68.4 KB ID:	1222

Filip:

Av artikelns innehåll får jag intrycket att just de naturmedel som mannen provade gav honom en del fördelar förutom den ökade infektionskänsligheten. Jag kan tänka mig att en snubbe med ett allvarligt hälsoproblem/sjukdom som psoriasis-artrit skulle kunna med fog sätta större vikt på fördelarna än den i.o.f. sig riktigt allvarliga nackdelen med ökad infektionskänslighet. Det viktigaste i det här sammanhanget är att de enskilde patienten får välja vilken medicinering hon vill använda - natur eller människotillverkad - och att inte några statliga byråkrater får bestämma över huvudet på patienten (naturligtvis borde varje patient med en hjärna sätta stor vikt på sin läkares expertkunskap i hälsofrågor).
    Last edited by henriku; 07-03-2020, 01:52 PM.

Comment

Working...
    X