Announcement

Collapse
No announcement yet.

Utveckling av forumet

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Visa
Clear All
new posts

• Utveckling av forumet

Vi är nu inne i en period då forumet utvecklas med nya kategorier och delforum. Så vi flyttar på debattrådarna. Det medför bl.a. att länkadresser försvinner och ändras.

Har du synpunkter på någon förändring som har skett eller har förslag till någon förändring som du tycker bör genomföras, så kan du skriva om det i denna tråd. Du kan också kommentera ämnesord och ämnesbeskrivningarna.

Tyvärr missar jag många intressanta inlägg därför att det inte finns något annat sätt att hitta nya inlägg än att scrolla igenom hela sidan. Jag missade t.ex. din fråga om domar som är bristfälligt motiverade.
    Det finns mycket att svara på det. Kan du tills vidare nöja dig med den fil jag bifogade på försök en gång och som jag försöker med igen nu här: Missvisande domskäl.pdf

Comment

Det finns flera sätt att upptäcka nya inlägg. Ett sätt att göra det är att plöja igenom hela forumet, eller att då och då plöja igenom något särskilt intressant delforum. Dessa metoder lämpar sig nog bäst för nykomlingar.

Ett annat sätt är att alltid starta från denna sida och titta på vad som finns i högerkolumnen under rubrikerna "Latest topics" och "Trending", samt att i det läget också snabbscrolla nerför hela sidan och se om något "nytt" ansikte dyker upp som senaste trådstartare i något intressant delforum.

En tredje metod är att klicka på en debattörs namn och få upp sidan med länkar till inlägg och kommentarer av just bara den debattören, där länkarna till de senast gjorda kommentarerna syns först.

DOCK: Min erfarenhet av dessa saker inskränker sig till hur det fungerar i datorer. Gissningsvis är mycket annorlunda i mobiler.

Comment

En fjärde metod är att bevaka just de debattrådar där du själv har varit aktiv. Ett tips är att spara länkarna till de trådar som du är mest intresserad av, t.ex. som bokmärken i en egen mapp i din dator eller i ett anteckningsdokument.

Och för de trådar du själv skapar bör du dessutom få röda notiser om nya kommentarer.

Comment

Working...
        X