Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ett Janusansikte...

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Visa
Clear All
new posts

• henriku
    replied
    Jar är inte så säker på att en baconmacka, såsom Filip beskriver den ovan, skulle falla mig i smaken. Det låter som kanske "lite för mycket av det goda".

Men - jag håller med om att kött är bra mat! Enligt vetenskapsmännen kan det vara så att vi har våra utmärkta hjärnor, d.v.s. vår intelligens, köttet i vår kost att tacka för. Idén är att när våra förfäder började äta mera kött och mindre vegetabilier, så innebar evolutionsprocessen att vi anpassades till den mera köttrika kosten. Vi fick mindre käkar, färre tänder (!) och - en större, mera kraftfull (d.v.s. mera intelligent) hjärna. Våra mindre käkar och minskat antal tänder berodde förstås på att köttet var lättuggat efter det att det hade stekts över en eld, och våra större hjärnor berodde på att köttet var så inihelsikes kalori- och näringsrikt!

Så - vi har i stor utsträckning köttet att tacka för att vi idag är tillräckligt intelligenta för att diskutera politiska och filosofiska spörsmål här på debattsidan.nu (och existensen av den underbara uppfinningen internet har vi också köttet att tacka för)!
    Last edited by henriku; 01-27-2020, 04:36 AM. Reason: Jag ersatte en fettad stil med en kursivering.

Leave a comment:

• Filip Björner
    started a topic Ett Janusansikte...

Ett Janusansikte...

...framträder när vi tittar på sådant som Vårdguiden guidar om. HenrikU har skrivit ett satiriskt inlägg med udden riktad mot klimatalarmismen. Vi har tipsat om ett blogginlägg om begreppet rättigheter av CS. Och vi har uppmärksammat det märkliga ordet "klimatförändringsförnekare". Härnast funderar jag på att starta ett nytt delforum som exklusivt ska fokusera på olika metoder som kan användas för att finansiera staten. Men, det blir inte idag. Nu ska jag äta baconmackor.

Man lägger en macka på en tallrik och brer på gott om smör eller margarin. Sedan täcker man hela mackan med ett enda lager bacon, som man klipper i bitar så de passar in precis. Därnäst ska tallriken ställas in i micron. Ös på med max värme i en minut prick. Sedan lägger man ost på. In i micron på fullt ös i en minut och tio sekunder. Sedan äter man mackan med grillbestick. Därefter blir det repris. Så länge man orkar. Djur är bra mat och bacon är nästan bäst. Bara blodig oxfilé med bea är godare.
Working...
X