Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lars Bergström...

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Visa
Clear All
new posts

• Lars Bergström...

...heter en man som är professor i filosofi vid Stockholms universitet. Han har skrivit boken Varats dunkla skrymslen som dNU-debattören Khepera läser. Khepera har kommenterat några av professorns tankar i tråden Är tankarna viljestyrda eller ej?

Debattören Khepera heter Henrik Sundholm. Han är en välkänd debattör i flera forum och aliaset Khepera har han även använt i Flashback (där de har ett krav på att alla skribenter ska använda pseudonymer). I regel skriver han nog mest under sitt eget namn, men det kan vara en poäng med att han använder ett alisas här, så vil slipper förväxla två henrikar med varandra. För om vi har tur så får vi framöver läsa många intressant inlägg i dNU av både HenrikU och Khepera.
    En skillnad mellan de två debattörerna är att Khepera är brett påläst. Han har hittills i sitt unga liv läst fler än 1.000 böcker inom olika ämnesområden. Det vore guld för oss om han vill fortsätta debattera ditt o datt som baseras på olika källor.
    HenriU skriver mycket om Ayn Rands filosofi, objektivismen. Och han får gärna fortsätta med det. Men vi vill alla ha ett brett innehåll i det här forumet, med synpunkter från skribenter som har olika erfarenheter och kunskaper.
    Jag har själv för avsikt att skriva om många olika tänkare och om deras olika idéer. Men, jag ska avverka en del annat innan jag tar itu med det...
Working...
X