Announcement

Collapse
No announcement yet.

HenrikU har...

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Visa
Clear All
new posts

• HenrikU har...

...meddelat admin att han slutar skriva i debattsidan.NU av personliga skäl.

Han har den goda vänligheten att låta oss få behålla den skatt av inlägg och kommentarer som han har skrivit och publicerat i forumet.

Admin vill passa på att tacka honom för hans duktiga och flitiga engagemang.

Nu när jag skriver dessa ord är det den 30:e maj, 2020. Jag ska försöka förtydliga varför jag fattade beslutet som Admin1 redogör för ovan. Under februari I år kom jag underfund med att jag ej var kvalificerad att göra anspråk på att vara ett språkrör för filosofin objektivismen. Orsaken till denna insikt från min sida var att jag hade kommit underfund med att jag ej hade lyckats tillämpa den objektivistiska filosofin konsekvent i mitt eget liv. Och jag ville inte riskera att bringa objektivismen i vanrykte medelst "guilt by association". Jag har aldrig på något vis varit en officiell företrädare för objektivismen. Men även som ett inofficiellt språkrör för objektivismen skulle jag kunna göra skada.

Nu har det gått litet drygt tre månader sedan mitt beslut i februari. Hela tiden har det kliat i fingrarna på mig att delta i debatten I detta forum. Nyligen har jag kommit fram till uppfattningen att jag kanske trots allt kan tillåta mig att delta i debatten här i fortsättningen förutsatt att jag ej någonsin framställer mig som just objektivist. Jag ska bara uttrycka mina egna uppfattningar och de får stå för mig själv. Andra, bättre kvalificerade individer, får föra fram objektivismens fana här i Sverige.

Comment

Utmärkt beslut Henrik!

Comment

Ah, råkade se detta inlägg.

Gammalt svenskt ordstäv:
        "Skam den som inte kan byta uppfattning."

Comment

Working...
        X