Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viktig amerikans nyhet

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Visa
Clear All
new posts

• Viktig amerikans nyhet

Joe Biden är kandidat till presidentskapet i USA. Och det ser ut som om han också är en brottsling! Den f.d. New York City borgmästaren och f.d. stjärnåklagaren Rudy Guliani håller nämligen i dagarna på att ge spridning åt *starka* belägg eller bevis (?) för att Joe Biden har, via sin son Hunter Biden, tagit emot pengar "under bordet" från korrupta källor i bl.a. Kommunistkina, Ryssland och Ukraina. Rudy Guliani lär vara en källa som blir ytterst svårt att misstänkliggöra. Och beläggen/beviset för Joe Bidens brottsliga gärningar kommer ifrån en laptop dator som lär ha tillhört Hunter Biden själv! Och nu ser det ut som om USAs stora sociala medier (t.ex. Twitter och Facebook) snart kommer att stå där med skägget i brevlådan. Det håller nämligen på att uppdagas att de har försökt att tysta ner hela den här affären. Men Rudy Guliani låter sig inte nedtystas! Han har ju ballar! Han är en man som, under sin tid som åklagare, tog itu med en del av USAs värsta maffiafamiljer! De sociala mediernas s.k. "censur" håller på att fullständigt avslöjas för det amerikanska folket.

Vad tycker ni? Förtjänar Joe Biden att bli USAs nästa president? Har han överhuvudtaget ens någon chans att bli USAs nästa president? Här är en artikel från webbsajten ZeroHedge som sammanfattar den här affären:

https://www.zerohedge.com/political/...=zh_newsletter

Datorn som av "händelse' kom i händerna på en "patriotisk laptopreperatör" mistänks av FBI vara "planterad". Sedan är väl Rudy Guliani presidentens personliga advokat.
    Både innehållet laptopen och sättet den hittats är väldigt mystiskt. Ryssinblandning?

Kan om någon dag vara Rudy G. som planterat laptopen på "smart sätt". att hittas. Det är så mycket skit och fulspel i det här jäkla valet. Kan tom bli Trumps fall. - I värsta fall efter valet....

Vänta lite!

https://www.thedailybeast.com/man-wh...iew?ref=scroll

https://www.ibtimes.sg/hunter-biden-...f-repair-52517

https://japantoday.com/category/worl...-from-Giuliani
    Last edited by Ringaren; 10-18-2020, 06:31 AM.

Comment

Jag får intrycket, av artiklarna du länkar till, Ringaren - att Trumps demokratiska motståndare kör med strategin "gör vattnet så grumligt som möjligt, så att det blir alldeles omöjligt att avgöra vad som är sant överhuvudtaget." Artiklarna drar till med de där slitna historierna om Rysslands påstådda maskopi med Trump som demokraterna aldrig lyckades bevisa när det begav sig. Allt för att misstänkliggöra Trump och Giuliani. Jag är fortfarande mest benägen att tro att Joe Biden och hans son verkligen är korrupta - och att de har utövat olovliga påtryckningar på regeringspolitikerna i Ukraina.

Comment

Jag väntar och ser samt tar ej ställning.
        Vilket Du gjorde direkt.

Du sa det var "grumligt" - Japp!
        Du ska inte inbilla Dig att någon sida är princessa och den andra häxa.

I all kamp använder båda sidor vapen.

Det vet båda sidor - just nu kan jag konstatera att detta knappast används av Trump i den utsträckning man borde ha trott.

​​​​​​FBI har det i sina händer och analyserar.

Jag väntar!

Comment

Svar till kommentar #4:

Mitt intryck är att bevisen håller på att hopa sig mot Joe Biden. Jag skulle vara ytterst förvånad om det visade sig att anklagelserna mot Joe och Hunter Biden bara var uppdiktade av deras motståndare. Som du själv säger - vi får vänta och se! Sanningen kommer nästan säkert fram förr eller senare.

Comment

Frågan har inte minskat.
            Då två kålsupare med snuskiga affärer möts råder ofta vapenvila.
            Trump själv har varit "förvånande" tyst i frågan.

Tar Du i min skit - så tar jag i Din.
            Terrorbalans!

Kampen kommer antagligen bara bli en presskamp och olika konspirationsteorier. Men vi får se.

Sedan objektivt - bra när pengar rör på sig om det gynnar produktionen och pengarna arbetar.
            Smörjpengar har gynnat mången affär!
            Last edited by Ringaren; 10-24-2020, 02:57 AM.

Comment

Svar till kommentar #6:

Kommunistkinas ledare, de som påstås har "köpt" familjen Biden, de är mera parasitära än produktiva. Risken är att Kina skor sig på USAs bekostnad när amerikanska ledande politiker hamnar i en tacksamhetsskuld och beroendeförhållande till de kinesiska makthavarna.

Comment

Stor del av USA:s (f. ö. västs) produktionsapparat har hamnat i Kina. En katastrof på alla plan.
                Det kommer få grava konsekvenser nu när djävulen själv blivit Din huvudleverantör. Stora konsekvenser.
                Både Biden och Trump har/har haft stor business i Kina.

Comment

Working...
                X